jump to navigation

Web 2.0. Você acredita “nela”? 20 January, 2006

Posted by Carlos Eduardo in Webstandards.
trackback

Pesquisando sobre este termo, encontrei uma reportagem muito interessante, afirmando que, na realidade, a Web 2.0 é mais uma forma de marketing, muito utilizada atualmente.

O que realmente acontece, é que as “novidades” estão realmente presentes, mas não necessariamente representão uma revolução, como o nome “2.0” nos dá a impressão, mas uma evolução do que já temos.

Bom, para explicar melhor este ponto de vista, segue abaixo um trecho e link para a reportagem do site ZDNet:

Web 2.0? It doesn’t exist by ZDNet‘s Russell Shaw — No, I am not turning into a “flat-earther.” The world is pear-shaped, Pluto is not a planet, and global warming exists.But Web 2.0 does not exist. The advances being touted under the general umbrella of Web 2.0- advances written about with considerable skill on our own Web 2.0 Explorer Blog by our own Richard MacManus […]

Advertisements

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: